sszefoglal a kompetencia alap vodai nevels bevezetsrl
Bakn Egyed Katalin 2008.06.19. 08:46
2005-ben plyztunk s nyertnk a kompetencia alap vodai nevels bevezetsre.
Rszletes sszefoglal a projekt megvalsulsrl
A szerzds megktse utn, az addig begyjttt rajnlatok alapjn, beszereztk a projekt megvalstshoz szksges nagy rtk eszkzket. (2006. augusztus)
A 2006/2007 nevelsi v megkezdse eltti utols napokban 2 vodapedaggus s a jelenlegi vodavezet elvgezte a „Kompetencia alap vodai programcsomag megismerse” c. 30 rs tovbbkpzst; gy ennek ismeretben kezdhettk meg a nevelsi vet. (2006. augusztus 27-29.)
Nehzsget okozott, hogy a nevelsi v kezdetn nem llt rendelkezsnkre maga a programcsomag s a tmaterv kidolgozsok, gy az ves tervezs s a tmatervek megvalstsa ksve trtnt meg. (2006. oktber)
Felvettk a kapcsolatot a Pannon Kaptr Konzorcium nagyatdi Egyestett vodjval, ahol az vodavezet s a projektmenedzser informcis napon vett rszt. (2006. szeptember 29.)
Ezt kveten a programcsomag birtokban megkezddtt mindhrom csoportban a kompetencia alap vodai programcsomag bevezetse. /ves tervek, ciklustervek elksztse; csoportnapl tszerkesztse stb./
2006. oktber 2-n a tovbbkpzsen rsztvev vodapedaggusok tadtk ismereteiket a pedaggus kollgknak. A szlket a szli rtekezleteken tjkoztattuk. (1. PEJ szakmai mellklete)
2006 novemberben kerlt sor a kutasi Rvkomromi Jnos ltalnos Iskola als tagozatos tantinak tjkoztatsra s a Nyilvnos tjkoztat rendezvnyre a kzsg Mveldsi Hzban. (Ezek anyaga a CD szakmai mellkletben tallhat; illetve DVD/1.; jelenlti vek a szakmai mellkletben.)
Idkzben folytatdtak a tovbbkpzsek. 2 f vodapedaggus (Bakn Egyed Katalin s Horvthn Lki Ildik) sszesen 4x30 ra tovbbkpzsen, mg Lengyeln Bencsik Judit (akkori helyettes, jelenlegi megbzott intzmnyvezet) 2x30 rs intzmnyvezetknek meghirdetett, s 2x30 rs mdszertani kpzsen vett rszt. Minden elvgzett tovbbkpzsrl tanstvnnyal rendelkeznk.
2006. novemberben szerzdst ktttnk a Kaposvri Egyetem Csokonai Vitz Mihly Pedaggiai Fiskolai Karnak Pedaggus-tovbbkpz s Szolgltat Intzetvel mentorlsra.
A mentor (Katn Antal Yvette) tmutatsval hozzkezdtnk a Helyi Nevelsi Programunk s a Kompetencia alap vodai programcsomag sszevetsnek, sszedolgozsnak. (Ld. CD/2 szakmai mellklete)
Az elkszlt HNP alapjn lttunk neki a HLTERV elksztsnek mindhrom korcsoport szmra. Ehhez szveggyjtemny is kszlt. (Ld. CD/2 szakmai mellkletek, HNP mellkletei)
Az jfajta tervezshez kellett igaztanunk a csoportnapl formjt s tartalmt is. (Minta a CD szakmai mellkletben)
A szveges rtkelst a sajt vodnkra formltuk. Szerepelnek benne a kompetencia alap vodai programcsomaghoz ajnlott megfigyelsi szempontok, s a sajt programunkra megalkotott szempontsor is. (Ld. CD mellklet)
A projekt ideje alatt, a mr emltett rendezvnyeken kvl, tjkoztatkat tartottunk:
A Rinyamenti Kistrsg vodavezeti Munkakzssgnek;
A Balatonboglr s krnyke vodavezeti Munkakzssgnek;
A Kozrmislenyi voda vodapedaggusainak;
A Szalntai Aprajafalva voda vodapedaggusai rszre.
Szmukra projektfzetet ksztettnk, melynek anyaga a CD/2. szakmai mellkletben tallhat. A jelenlti vek a szakmai mellkletben, a tjkoztatk anyaga a CD/2. szakmai mellkletben tallhatk.
2007. 06. 12-n megtartottuk Zr konferencinkat. Erre az alkalomra ksztettk el Projektfzetnk 2. vltozatt. (Anyaga a Cd mellkleten tallhat.)
2007. szeptembertl az j hlterv alapjn terveznk.
2007. szeptember 1-tl tagvodnk a Kisbajomi voda, melyben a mi Helyi Nevelsi Programunk s hltervnk szerint folyik a nevels, kiterjesztve gy a kompetencia alap szemlletet. 2008. szeptembertl vrhatan mg kt voda lp be a trsulsba, rjuk is szeretnnk kiterjeszteni a programot.
4 db laptopot szereztnk be, melyek a dleltts vodapedaggusoknl s a projektmenedzsernl vannak hasznlatban. Az vadapedaggusok ezeken vgzik a tervezst, csoportnapl vezetst, beszmolk elksztst, bemutatk megalkotst. A csoportokban a projektorral egytt, vettsre, zenehallgatsra is hasznljk.
A programcsomagnak s a mentornak ksznheten sokkal tudatosabban, tgondoltabban terveznk, s nagyobb az egymsra pls, s az sszhang is.
A projekt egyik kittele a krnyezetvdelem, a krnyezettudatos nevels. vodnkban szelektven gyjtjk a paprt s a manyagpalackokat. Szelektv elem s akkumultor-gyjtt helyeztnk el az vodban, gyjtjk az alumnium italos-dobozokat, s trgyalsok folynak a PET-palack tmrt beszerzsre. A KUKATNDR plyzatn nyert trsasjtkkal s a szelektv hulladkgyjtssel neveljk gyermekeinket a krnyezetvdelemre, a krnyezeti fenntarthatsgra.
POZITVUM volt szmunkra:
A jl hasznlhat programcsomag, s tmaterv kidolgozsok, s egyb szakmai anyagok.
j ismereteket s/vagy megerstst ad tovbbkpzsek, trningek; az ezeken kttt ismeretsgek, bartsgok, szakmai kapcsolatok.
Az informatikai eszkzk hasznlhatsga a munknkban. Prezentcik ksztsvel ltvnyos, precz szakmai eladsok.
Sajt munknk megerstse.
A mentor tmutatsa.
Remljk, hogy a tjkoztat rendezvnyeken sikerlt sokakat „megfertznnk” ezzel a szemllettel, s gyakorlattal.
A programcsomag alkalmazsval szakmailag, kpzettsgileg a kistrsg egyik legmagasabban kvalifiklt szakmai intzmnye lettnk.
A fenntart nkormnyzat bszke az elrt eredmnyeinkre.
NEGATVUMOK:
A projekt ksi elindtsa (a tervezetthez kpest 6 hnappal).
A szakmai anyagok ksei megrkezse.
A szerzdsktsi anyag elksztsnl sem lehetett mg semmit pontosan tudni!!! Pedig a pnzgyi tervezsnl jobb lett volna a kihasznltsg, ha nem terveznk felesleges dolgokra, felesleges pnzeket, amiket aztn nem tudtunk lehvni.
Sok adminisztrci, krlmnyes elszmoltats.
A negatvumok ellenre is lvezettel dolgozunk e programcsomag segtsgvel. vodnkban bizonyra nem lesz gond a fenntarthatsga, hiszen sok munkt fektettnk bele, hogy jl alkalmazni tudjuk.
Ksznjk, hogy rszt vehettnk, vehetnk benne!
Kutas, 2008-04-19
Bakn Egyed Katalin
projektmenedzser,
vodapedaggus
|